Monday 25 March 2013

Kata Hati

Ohh..assalamualaikum...setelah sekian lama blog nie tak di update kn..kini tuan empunya diri telah mengupdate semula..
setelah sekian lama di biar berhabuk..kini telah digilap kn...
Ok berpaling pada tajuk di atas semula.. ''KATA HATI "..hmm mcm menarik..tp memang menarik pn..
Hati...??  Okey orng selalu kate ikut kata hati kita..ye..memang kne ikut kata hati..tp pada mase yg sme kite kne berfikir jgk..

                                           
Hatii...hatii..oh hatii..jgn bermain dgn hati kalau x pandai untuk menjaga nye dengan elok...hati sbnrnye mudah untuk berkecai...hati ni seumpama kaca yang sngt berharga dan bernilai..
Kaca haruslah diletakkan di tempat yg selmat dan tinggi...perlu dijaga rapi..
.sme lah mcm hati..hati perlu di beri perhatian...
HATI selalu mengatakan yg benar..hati tak pernah untuk membohong dan menipu..HATI nie sngt memahami akan perasaan tuan2nya...HATI sememangnya mudah retak dan mudah pulih...

HATI...dari hati lah kita boleh jatuh cinta dkt orng.. dan dari HATI lah lahirnya sifat kejujuran dan kesetiaan..
Tp knpe orng masih x reti untuk menjaga hati...pelik kn..tp itu kenyataan...bkn lagi pelik...

Kekadang orng selalu mengeluarkan kata2 yg menusuk kalbu sehingga menyakiti hati orng lain...sepatutnye kita perlu berfikir sblm berkata kata..sbb dari lidah lah kita dah mampu membuat orng kecewa...
Setiap perkataan dan percakapn yg keluar dr mulut kita kekadang mampu membuat orng tertawa..tersenyum..dan kadangkala boleh membuatkan pergaduhan dan kecewa..

Jadi kita sebagai hamba allah yg dikurniakan dan di lahirkan di atas permukaan bumi yang nyata memiliki hati dan perasaan...jadi kita perlulah menjaga hati dgn sebaik nye..jgn lah membiarkan hati ini terluka ...

                                                     
hati sebenarnye bkn sahaja berkenaan dgn percintaan..tp hati berkaitan dengan seuluruh perkara...jadi jaga lah hati sebaik mungkin..
jngn biarkan ia kecewa..terluka..berkecai...kerana susah untuk di pulihkan kembali.. :)

sepatutnya Hati ini harus di anugerahkan kepada manusia yang benar2 untuk menghargai dan memahami..jd anugerahkan hati ini kepada seseorng yg teristimewa..





No comments:

Post a Comment